Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?

2017-04-18

Dłuższe terminy płatności na wystawianych fakturach stały się sporym obciążeniem dla firm z branży poligraficznej. Coraz częściej przedsiębiorcy muszą się godzić na wydłużanie terminów płatności z 30 na 60 czy nawet 90 dni, aby utrzymać kontrakty oraz być bardziej konkurencyjnym na rynku.



Długie terminy płatności to dla wielu dużych firm sposób na kredytowanie się kosztem mniejszych, które później zmagać się muszą z zatorami płatniczymi. Oczekując na zapłatę za sprzedany produkt czy usługę napotykają one na konieczność opłacenia własnych kosztów takich jak płace, czy czynsz za wynajem pomieszczeń. Istnieją jednak sposoby pozwalające firmom zminimalizować wpływ długich terminów oczekiwania na płatność - na powstanie zatorów płatniczych.

Mikrofaktoring

Bardzo elastycznym rozwiązaniem dla firm jest finansowanie faktur, czyli uwolnienie części lub całości środków pieniężnych z faktury sprzedaży na długo przed terminem jej płatności. Korzystając z takiego rozwiązania można mieć środki na koncie już na drugi dzień po wystawieniu faktury. To rozwiązanie zapewnia największą elastyczność w przypadku chęci uwolnienia środków z kilku faktur za jednym razem. Indywidualnie można zadecydować ile potrzebnych środków wyciągnąć. Gdy zbliża się termin opłaty własnych kosztów a brakuje swobodnych pieniędzy w kasie firmy, można wyciągnąć środki z oczekujących faktur sprzedaży. Pozwala to na pełną kontrolę płynności finansowej i pozbycie się problemu zaległych płatności i niecierpliwego oczekiwania na to kiedy środki za sprzedaż trafią na konto. Na rynku polskim takie rozwiązanie jest proponowane przez firmę inviPay.com.

Twarde negocjacje z kontrahentami

Nie ma podstaw aby akceptować od razu nowe terminy płatności od ważnego kontrahenta tylko dlatego, że pojawia się strach jego utraty. Jeżeli jest się dla niego kluczowym dostawcą, to raczej nie ma obaw, że zostanie się zastąpionym nowym kontrahentem. Warunki płatności powinny być wyraźnie określone w umowie pomiędzy firmą, a kontrahentem. A ich zmiana otwiera drogę do negocjacji, na którą obie strony mogą mieć wpływ. Po otrzymaniu propozycji o znacznym wydłużeniu terminów płatności, warto dać do zrozumienia kontrahentowi, że cena w umowie była ustalona dla 30-dniowego terminu płatności i wydłużenie z 30 do 60 dni wymagałoby wzrostu ceny np. o 5%.

Usprawnienie procesu fakturowania

Jeżeli klienci będą płacić później to nie można sobie pozwolić jeszcze na wydłużanie tego terminu np. przez wystawienie faktury z opóźnieniem. Dlatego warto rozliczać sprzedaż, tak szybko jak jest to możliwe, wysyłać faktury na czas i zapewnić ich bezbłędne wystawienie. Błędy się zdarzają, ale na szczęście większość z nich można wyeliminować. Na rynku jest wiele dobrych aplikacji księgowych, które minimalizują możliwość popełnienia błędu i gwarantują nadzorowanie obiegu faktur oraz śledzą również to czy oczekiwana płatność została uregulowana.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się:
Tel. 22 295 11 58
www.invipay.com

Źródło: INVIPAY





Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations