Stora Enso zwiększa konkurencyjność i elastyczność działań poprzez restrukturyzację jednostek biznesowych koncernu.

2012-01-23

Kierownictwo koncernu Stora Enso podjęło decyzję o reorganizacji funkcjonujących w jego ramach jednostek biznesowych oraz segmentów raportowania. W efekcie działające dotychczas osobno segmenty papierów gazetowych i książkowych, magazynowych oraz graficznych zostały połączone w ramach tej samej jednostki biznesowej i jednego segmentu raportowania o nazwie Printing and Reading.

Segmenty tektury i opakowań przemysłowych stworzyły jednostkę biznesową Renewable Packaging i dedykowany jej segment raportowania. W ramach koncernu powstała też nowa jednostka biznesowa, i segment raportowania zarazem, pod nazwą Biomaterials. Będzie ona obejmować prowadzone przez Stora Enso (także w ramach spółek joint-venture) działania w zakresie produkcji celulozy i plantacji drzew. Zmianie uległa jednocześnie nazwa jednostki biznesowej Wood Products, obecnie brzmi ona Building and Living.

W rezultacie w ramach firmy będą funkcjonować cztery jednostki biznesowe i segmenty raportowania: Biomaterials, kierowana przez wiceprezesa Juana Bueno; Printing and Reading, kierowana przez Juhę Vanhainena; Renewable Packaging, na której czele stanął Mats Nordlander; oraz Building and Living, kierowana przez Hannu Kasurinena. Powyższe zmiany, także w zakresie kompetencji poszczególnych osób, weszły w życie 17 stycznia br.
Przeorganizowujemy nasze jednostki biznesowe w oparciu o różne rynki działania i strukturę obsługiwanych przez nie klientów. Naszym celem jest zwiększenie konkurencyjności całej organizacji, elastyczności i sprawności jej działań oraz uproszczenie kwestii księgowych. Zależało nam również na minimalizacji wewnętrznych zależności istniejących między poszczególnymi jednostkami biznesowymi. Wszystko po to, by zyskać pewność, iż posiadamy odpowiedni potencjał i elastyczność do wykorzystania szans jakie daje zmieniająca się gospodarka światowa – mówi Jouko Karvinen, CEO koncernu Stora Enso.

Pierwszy raport finansowy, uwzględniający nową strukturę firmy, zostanie opublikowany 24 kwietnia br. i będzie obejmował wyniki Stora Enso za pierwszy kwartał 2012 r. Z kolei 22 marca nowa struktura koncernu znajdzie po raz pierwszy odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki, publikowanych na rynkach kapitałowych, na których skandynawski koncern jest obecny.

Zmiany w formułowaniu prognoz rynkowych
Począwszy od wyników za czwarty kwartał 2011, koncern Stora Enso zmieni też zasady formułowania prognoz krótko- i średniookresowych dotyczących poszczególnych rynków. Zamiast podawania przewidywanych cen i popytu na poszczególne produkty, prognozy będą uwzględniać przewidywaną sprzedaż i zysk operacyjny EBIT w nadchodzącym kwartale. Wszystko po to, by przekazywać rynkom kapitałowym bardziej przejrzystą informację o kondycji spółki.

Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso:
Stora Enso Polska Sp. z o.o.
Ul. Fabryczna 5, 00-446 Warszawa
Tel. 0-22 501 11 20
Fax 0-22 501 11 21
E-mail: Ewa.Kubicka@storaenso.com
http://www.storaenso.com
Opracowanie merytoryczne informacji (na podstawie informacji Stora Enso):PAI




Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?