Stora Enso na targach IFRA Expo 2011: promocja nowych papierów publikacyjnych i książkowych

2011-10-18

Targi IFRA Expo to od wielu lat żelazny punkt w kalendarzu imprez wystawienniczych, w których bierze udział Stora Enso. Podobnie było w tym roku w Wiedniu, gdzie w dniach 10-12 października odbywała się kolejna edycja tej najważniejszej imprezy dla branży wydawniczej.

Firma tradycyjnie wykorzystała ją do spotkania ze swoimi klientami (także z Polski) oraz do promocji nowych podłoży drukowych ze swojej oferty, dedykowanych na rynki gazetowy, publikacyjny oraz dziełowy.



Dla firmy Stora Enso segment wydawniczy jest jednym z kluczowych obszarów działalności, stąd obecność na targach IFRA Expo jest przez nią traktowana w sposób naturalny. Zwłaszcza, że tegoroczne spotkanie odbywało się w szczególnym okresie: wciąż niepewnej sytuacji w gospodarce światowej oraz przy ciągłej ofensywie ze strony mediów elektronicznych, czego wiedeńska ekspozycja była najlepszym przykładem. W tym kontekście istotna jest obecność w Wiedniu wielu liczących się dostawców, także z segmentu papierniczego.


Mówi Izabela Kuklińska-Kowalska, dyrektor sprzedaży w segmencie papierów gazetowych i książkowych Stora Enso Polska, jedna z trzech osób reprezentujących na wiedeńskiej wystawie polski oddział firmy: Podczas tegorocznej edycji IFRA Expo odwiedzili nas przedstawiciele wszystkich liczących się wydawnictw i drukarń prasowych. To świadczy dobitnie, że impreza ta jest wciąż ważnym miejscem spotkań, wymiany doświadczeń, przekazywania prognoz na kolejne miesiące oraz – nie ukrywajmy – negocjacji handlowych. Te ostatnie wiążą się m.in. ze zmianami strukturalnymi na europejskim, ale też światowym rynku papierów gazetowych i publikacyjnych, co w naturalny sposób dotyka także naszą firmę. Choćby z tego względu targi te uważamy za bardzo ważne dla całej branży, także dla nas - jako producenta najwyższej jakości podłoży drukowych.

W trakcie spotkań z klientami z Polski przedstawiciele Stora Enso prezentowali m.in. wydawnictwa wykonane na bazie dwóch papierów, jakie pojawiły się niedawno w ofercie firmy: publikacyjnego PrimaPress i książkowego Vivid.
Pierwsze z wyżej wymienionych podłoży to kolejny już członek rodziny papierów Stora Enso Press Selection, który łączy w sobie cechy papierów zarówno niepowlekanych jak i powlekanych. Występuje w gramaturach od 51 d0 60 g/m2. Papier ten charakteryzuje się wysokim połyskiem, białością i nieprzezroczystością, oferuje też właściwe parametry w zakresie drukowności.

Z kolei Vivid, dostępny w ofercie Stora Enso od września br., to niskogramaturowy biały papier o lekkim niebieskim odcieniu i wysokiej nieprzezroczystości, produkowany w zakładach Anjala. Przeznaczony do drukowania książek (np. podręczników, przewodników turystycznych czy poradników kucharskich) w zwojowych i arkuszowych maszynach offsetowych, dostępny jest w gramaturach z zakresu 70-100 g/m2.
Mamy nadzieję, że Vivid znajdzie wkrótce swoje miejsce na polskim rynku – kontynuuje Izabela Kuklińska-Kowalska – zwłaszcza, że jest to papier wykonany z włókien odnawialnych, które po zużyciu można z powodzeniem poddać recyklingowi.


Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso:
Stora Enso Polska Sp. z o.o.
Ul. Fabryczna 5, 00-446 Warszawa
Tel. 0-22 501 11 20
Fax 0-22 501 11 21
E-mail: Ewa.Kubicka@storaenso.com
http://www.storaenso.com
Opracowanie merytoryczne informacji:PAI




Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?