Print, finishing i barbecue - sukces pierwszego letniego spotkania firm Duplo i Xerox

2013-07-22

Przyjemna pogoda, nieformalna atmosfera, ciekawe rozmowy, informacje i pokazy maszyn – to przepis na sukces letniego spotkania z klientami, jakie 11 lipca br. przygotowały firmy Duplo i Xerox. Skierowane było ono do wszystkich zainteresowanych rozwiązaniami usprawniającymi procesy produkcyjne i podnoszącymi konkurencyjność drukarń.

W siedzibie Duplo Polska w Warszawie, gdzie odbyła się pierwsza edycja spotkań „Print, finishing i barbecue” (firmy przygotowały także drugi alternatywny jej termin - 22 sierpnia br.) pojawili się przedstawiciele zakładów poligraficznych, którzy mogli nie tylko zapoznać się z rozwiązaniami firmy Duplo i Xerox, ale także wymienić się doświadczeniami w luźnych rozmowach, jakie dominowały podczas spotkania.

Tych z Państwa, którym nie udało się dotrzeć do nas w pierwszym proponowanym przez nas terminie serdecznie zapraszamy w sierpniu – mówi Gabriela Swat, dyrektor zarządzający Duplo Polska. - Swój udział można zgłosić na naszych stronach pod adresem www.dniotwarteduplo.pl. Mamy nadzieję, że również drugie ze spotkań będzie ocenione tak pozytywnie przez naszych klientów jak to pierwsze. Jego sukces zawdzięczamy przede wszystkim samej formule. Zależało nam na tym, aby naszym gościom przekazać garść informacji o naszych rozwiązaniach, ale przede wszystkim móc porozmawiać z nimi o konkretnych potrzebach, jakie mają. Okazało się, że także drukarze wzajemnie przekazywali sobie cenne uwagi podczas spotkania i to stało się jego równie wielką wartością. Bez wątpienia wpływ na to miała nieformalna, grillowa atmosfera, a także dobra pogoda, która sprzyjała rozmowom na świeżym powietrzu. Już dziś zapraszamy więc do odwiedzenia nas 22 sierpnia. Warto wspomnieć, że przygotowaliśmy na to spotkanie jeszcze więcej atrakcji i niespodzianek”.

Podczas spotkania firmy Duplo i Xerox zaprezentowały w krótkich prezentacjach rozwiązania ze swojej oferty, a także ciekawe spostrzeżenia na temat rynku i jego kierunkach rozwoju w najbliższym czasie, które z pewnością mogą być pomocne dla drukarń, poszukujących alternatywnych dróg rozwoju dla swoich firm lub nowych ciekawych aplikacji, pomysłów które pomogą im rozwinąć własny biznes. Pierwszy z prelegentów – Stanisław Pieczara, szef marketingu firmy Xerox Polska - zaprezentował nie tylko maszyny z jej oferty, które to umożliwiają, ale przedstawił ciekawe badania rynkowe dotyczące zmieniającego się mocno podejścia do Internetu i możliwości, jakie daje on także branży poligraficznej. Na tym tle zarysował kierunek zmian – form i wzorców komunikacyjnych, skrócenie cyklu życia produktów i usług, rozwój technologii. Wszystko to, jak podkreślał, musi prowadzić do zintegrowanej komunikacji marketingowej, czemu służyć mogą m.in. prezentowane przez prelegenta narzędzia.

Z kolei Gabriela Swat przedstawiła pokrótce firmę Duplo Polska i jej rozwiązania, następnie nawiązała do procesów introligatorskich, które na co dzień wykorzystywane są w drukarniach i zwróciła uwagę na dylematy, z jakimi obecnie borykają się drukarnie: krótkie serie, minimalny czas wykonania zlecenia, przeskoki obrazu, co utrudnia prace introligatorskie i opóźnia niejednokrotnie realizację zleceń, a także ma wpływ na jego jakość i cenę. Obojętnym też nie jest ogromny stres, jaki towarzyszy pracom introligatorskim. We wszystkich tych zakresach pomocne okazują się rozwiązania oferowane przez firmę Duplo. Gabriela Swat omówiła jedno z nich - Duplo DC-645.

To unikalna, innowacyjna i wielofunkcyjna maszyna, umożliwiająca produkcję kilku procesów w jednym przebiegu: cięcie wzdłużne, poprzeczne, obcinanie, bigowanie oraz perforowanie. W tym kontekście zaprezentowała również badania, jakie przeprowadzono w Anglii, podczas którego sprawdzano na ile urządzenia Duplo mogą przyspieszyć pracę w drukarni. Zakłady poligraficzne biorące udział w badaniu poproszono o realizację nakładu w normalnym dla nich trybie. Podawały one przy tej okazji czas realizacji danego zlecenia. Następnie firma Duplo na swoich maszynach realizowała te same prace. Okazało się, że w większości wypadków czas, jaki mogły zyskać drukarnie był ogromny. Jednocześnie Gabriela Swat zapowiedziała, że firma Duplo Polska zamierza w najbliższym okresie przeprowadzić podobne badania w Polsce. Kolejną częścią tej prezentacji była optymalizacja procesów introligatorskich, która możliwa jest z urządzeniami Duplo, a która gwarantuje: oszczędność czasu, redukcję błędów i odpadów, co w naturalny sposób przekłada się na ekonomię przedsiębiorstwa tzn. jego mniejsze koszty realizacji danego zlecenia. Może to również przełożyć się na lepszą cenę dla klienta, co w dobie wysokiej konkurencji nie pozostaje bez znaczenia.

Goście letniego spotkania „Print, finishing i barbecue” mogli również zobaczyć na żywo w pracy m.in: maszynę drukująca Xerox X770 - urządzenie do kolorowego druku cyfrowego, oferujące całe spektrum opcji zautomatyzowanego zarządzania kolorami, szeroką gamę nośników oraz opcji wykończeniowych. Drukuje ono z prędkością 70 str./min i umożliwia automatyczny druk dwustronny na papierze powlekanym o gramaturze do 300 g/m2.

Mogli także zapoznać się z możliwościami urządzeń do finishingu i realizacją przez nich określonych aplikacji: kart menu, książek kucharskich, zaproszeń, broszur, personalizowanych dokumentów itd. I tak podczas spotkania prezentowane były m.in..: Duplo DC-645i; Duplo 3500 - do produkcji broszur, raportów itp.; Duplo KB-4000 PUR - do produkcji książek i fotoalbumów z oprawą PUR; Fastback 20 - do oprawy miękkiej i twardej spersonalizowanych dokumentów biurowych a także foliarka Vivid 370.

Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna PrintinPoland.com