Podsumowanie roku w ABC/Allied Pressroom Products Europe - udany 2013

2014-01-02

Ekspansja na wielu światowych rynkach, uruchomienie spółek joint-venture w Turcji i w Indiach, zakończony sukcesem udział w kilku imprezach targowych, udoskonalenie procesów produkcyjnych w Warszawie oraz wejście na rynek fleksografii – to kluczowe wydarzenia w działalności firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe w minionym roku. Jak zapowiada jej współwłaściciel – Konrad Lewandowski – rozpoczynający się rok 2014 zapowiada się nie mniej interesująco.

Minionych dwanaście miesięcy było dla nas okresem dynamicznego rozwoju pod wieloma względami – mówi Konrad Lewandowski. – Systematycznie zwiększaliśmy w nim nasze udziały rynkowe w Europie i poza nią, wchodząc z produktami ABC/Allied Pressroom Products na kilka niedostępnych dla nas do tej pory, strategicznych i bardzo rozwojowych rynków. W znaczącym stopniu pomogło nam w tym uruchomienie lokalnej produkcji z myślą o klientach z Bliskiego i Dalekiego Wschodu oraz modernizacja naszej fabryki i magazynu w Warszawie, skąd obsługujemy gros odbiorców z Europy. Nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów handlowych, m.in. dzięki aktywnej obecności na targach w Stambule i w Moskwie, co z pewnością zaowocuje już w niedalekiej przyszłości”.

Nowe możliwości, nowe rynki zbytu

W roku 2013 firma ABC/Allied Pressroom Products systematycznie zwiększała swoje udziały rynkowe w zakresie wysokiej jakości środków chemicznych dla poligrafii. Dynamiczny wzrost w sprzedaży był możliwy m.in. dzięki kilku strategicznym posunięciom w różnych obszarach świata. W warszawskim zakładzie produkcyjnym firmy uruchomiony został profesjonalny mieszalnik, kilkunastokrotnie zwiększający moce produkcyjne (do 12 ton dziennie), tutejszy magazyn wzbogacił się o urządzenia do automatycznego napełniania, pakowania i etykietowania wyrobów. Wyroby ze stolicy Polski trafiają obecnie do drukarń z najodleglejszych zakątków świata, choć głównym odbiorcą są firmy z regionu Europy.

Klienci z Azji i Afryki są z kolei od niedawna obsługiwani przez dwie spółki joint-venture: ACB/Matkim (z siedzibą w Turcji) i ABC/India. W listopadzie firma nawiązała współpracę z nowymi partnerami handlowymi z obszaru Rosji i b. republik radzieckich, co zdaniem Konrada Lewandowskiego zaowocuje skokowym wzrostem sprzedaży jej produktów w tym regionie: „Nasza sieć produkcyjno-handlowa wzmocniła się w mijającym roku w sposób znaczący. W pierwszej połowie 2014 zostanie powołana do życia kolejna spółka joint-venture z siedzibą w RPA. Z pewnością wpłynie to z jednej strony na usprawnienie obsługi dotychczasowych klientów, z drugiej zaś na pozyskanie nowych odbiorców, którym możemy zaproponować środki chemiczne niedostępne do niedawna w naszej ofercie”.

Przykładem tego rodzaju wyrobu są silikony do offsetowego druku zwojowego, których produkcja ruszyła w ostatnim czasie w Warszawie. Dzięki temu firma ABC/Allied Pressroom Products stała się dla drukarń gazetowych i akcydensowych, bazujących na produkcji rolowej, atrakcyjnym dostawcą oferującym z jednego źródła zarówno bufory jak i silikony.

Warto również wspomnieć o powołaniu do życia nowego w strukturach firmy działu techniczno-wdrożeniowego, zajmującego się serwisem i wsparciem technicznym dla klientów oraz wdrożeniami buforów. Obecnie tworzą go dwie osoby – Zenon Olejnik i Roman Chervinchak, a w planach jest jego systematyczna rozbudowa.

Nowy kierunek: flekso

Zupełnie nowym obszarem w działalności ABC/Allied Pressroom Products Europe jest rynek fleksografii. W ostatnim kwartale 2013 roku firma rozpoczęła pierwsze przymiarki do uruchomienia produkcji w tym zakresie. Mówi Konrad Lewandowski: „Segment opakowań i etykiet to jeden z tych obszarów branży poligraficznej, który znakomicie się rozwija pomimo niesprzyjającej koniunktury gospodarczej. Bazuje on na dwóch technikach drukowania – offsetowej, gdzie nasza pozycja jest coraz silniejsza, oraz fleksograficznej, gdzie do tej pory byliśmy nieobecni. Mając na względzie olbrzymi potencjał tego rynku, a także duże moce produkcyjne i głęboką wiedzę technologiczną naszej firmy, postanowiliśmy wprowadzić do oferty środki chemiczne dla fleksografii”.

Targi...

Ważnym źródłem pozyskiwania nowych kontaktów, podtrzymywania dotychczasowych, ale też dzielenia się wiedzą ze swoimi klientami, były dla firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe liczne targi i inne wydarzenia branżowe. Wzięła ona udział z własnym stoiskiem na dwóch istotnych z jej punktu widzenia wystawach: Printtek w Stambule i Polygraphinter w Moskwie. Na obu odnotowała duże sukcesy sprzedażowe, podpisując wiele strategicznych umów na dostawę środków chemicznych. Nie zabrakło również umów partnerskich z nowymi dealerami. W Stambule firma zorganizowała dodatkowo warsztaty, połączone z praktyczną prezentacją chemii ABC/Allied Pressroom Products na jednej z demonstrowanych na targach maszyn offsetowych. Jak zapowiada Konrad Lewandowski, w tym roku plany są podobne: „Będziemy obecni m.in. na marcowych targach Ipex w Londynie i listopadowych All in Print China w Szanghaju. Rynek chiński jest dla nas bardzo ważny, mamy tam licznych klientów, także jedna ze spółek należących do grupy ABC/Allied ma tam swoją siedzibę”.

... i konferencje

Na rynku polskim firma wzięła z kolei udział w Letniej Konferencji Poligraficznej w Krynicy Morskiej, gdzie Konrad Lewandowski zapoznał jej uczestników z zaletami druku bezalkoholowego, wykorzystującego chemię ABC/Allied Pressroom Products. Już niebawem z prezentacją na temat nowych rozwiązaniach technologicznych w roztworach nawilżających do druku offsetowego będą mogli zapoznać się goście Zimowej Konferencji Poligraficznej. Spotkanie odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w dniach 15-18 stycznia. „Tego typu imprezy traktujemy jako doskonałą okazję do promocji naszej technologii i naszych produktów – mówi współwłaściciel ABC/Allied Pressroom Products Europe. – Są one znakomitym uzupełnieniem targów i bezpośrednich spotkań z klientami podczas wizyt w drukarniach. Dlatego już dziś serdecznie zapraszamy do Bukowiny oraz do bezpośrednich kontaktów z naszą firmą i z naszymi partnerami handlowymi” – podsumowuje Konrad Lewandowski.

Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna PrintinPoland.com





Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?