Kodak wprowadza na rynek udoskonaloną wersję systemu fleksograficznego Flexcel NX

2009-11-17

W ostatnim czasie firma Kodak wprowadziła nową funkcję w cyfrowym systemie produkcji płyt fleksograficznych Kodak Flexcel NX, pozwalającą na znacznie łagodniejsze i bardziej stabilne przenoszenie farby w maszynie drukującej.




Zastosowanie nowego rastra Kodak Digicap NX, bo o nim mowa, na pełnym obszarze obrazowania oznacza produkcję cyfrowych płyt fleksograficznych, które – jak zapewnia Kodak – poprawiają jakość druku w całej przestrzeni tonalnej i rozszerzają możliwą do osiągnięcia paletę barw. W rezultacie ich użytkownicy uzyskują silniejsze kolory i wysokiej jakości obrazy na tintach, wysoką stabilność druku oraz znakomite odwzorowanie detali..

Nowa funkcja, zaimplementowana w opartym na formacie TIFF, stworzonym przez Kodaka oprogramowaniu typu front-end, wykorzystuje unikalne możliwości oferowane przez technologię naświetlania Kodak SuareSpot oraz reprodukcję w trybie 1:1 zapewnianą przez system Flexcel NX, tworząc mikroteksturę zadrukowywanej powierzchni. Uzyskiwane w efekcie lepsze przenoszenie farby na podłoże skutkuje wyższą jakością druku oraz wydajnością, pozwalając firmom zajmującym się naświetlaniem płyt flekso na łatwe łączenie na jednej płycie obszarów zawierających tinty z półtonami. Co więcej, nowa funkcja umożliwia zredukowanie czasu narządzania maszyny drukującej, gdyż wyprodukowane przy jej wykorzystaniu płyty pozwalają na szybsze osiągnięcie oczekiwanego koloru.

Szeroko zakrojone testy na rynku druku opakowań techniką fleksograficzną zakończyły się znakomitymi rezultatami. Nasi klienci byli zachwyceni przypominającym efekty rotograwiury wyglądem tint i zaskoczeni faktem, że mogą uzyskać wyższą gęstość farbową przy jednoczesnym znakomitym odwzorowaniu detali – mówi Emma Schlotthauer, menedżer marketingu płyt fleksograficznych w firmie Kodak. – Jeden z nich stwierdził wręcz, że jego zdaniem nowo wprowadzona przez nas funkcja w systemie Flexcel NX oznacza najbardziej znaczący krok naprzód w zakresie szerokowstęgowego druku flekso w ostatnich dziesięciu latach.

Za innowacyjność technologiczną w dziedzinie fleksografii firma Kodak była już wielokrotnie wyróżniana przez przedstawicieli tej branży. M.in. właśnie system Flexcel NX uzyskał w tym roku nagrodę 2009 Technical Innovation Award przyznawaną przez Stowarzyszenie Techniczne Fleksografów (FTA). Rok wcześniej rozwiązanie to otrzymało z kolei nagrodę 2008 PIA/GATF InterTech Technology Award, jak również Technology Innovator of the Year Award dla najbardziej innowacyjnej technologii roku, przyznawaną przez Fleksograficzne Stowarzyszenie Prepress.

Zaprojektowany z myślą o znaczącej poprawie jakości i wydajności druku fleksograficznego przy aplikacjach takich jak przywieszki, etykiety, kartony pudełkowe czy opakowania giętkie, system Flexcel NX pozwala drukarniom opakowaniowym i ich klientom na uzyskanie porównywalnej z offsetem czy rotograwiurą rezultatów jakościowych, jak też zapewnia – zdaniem producenta – zwiększoną wydajność, łatwość w obsłudze oraz przewidywalność zachowania się płyt w maszynie drukującej.

Zaleta naszego ostatniego osiągnięcia wynika z faktu, że bazuje ono na korzyściach wynikających z reprodukcji obrazu w trybie 1:1 i płaskiej strukturze punktów szczytowych, będących cechami charakterystycznymi dla systemu Kodak Flexcel NX – dodaje Emma Schlotthauer. – Użytkownicy systemu wyposażonego w nową funkcję twierdzą, że odnotowują oszczędności w zakresie zużycia płyt, farby i podłoży drukowych, osiągając jednocześnie rezultaty w druku wywierające duże wrażenie na ich klientach i stymulujące rozwój ich nowych przedsięwzięć biznesowych.



Dane kontaktowe dla mediów:
Katja Pötzsch, Kodak
Tel: +32 2352 2506
E-mail: katja.poetzsch@kodak.com

Dodatkowe informacje na temat produktów firmy Kodak GCG:
Anna Kaźmierczak, Kodak Polska Sp. z o.o.
ul. Domaniewska 50, Bud. TULIPAN, 02-672 Warszawa
http://www.graphics.kodak.com

Opracowanie informacji:PAI




Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?