Dodaj ofertę za darmo

Innowacyjny ploter Agfa Anapurna H2050i LED w parku sprzętowym firmy AdRepublic

2017-05-24

W ostatnim czasie firma AdRepublic z Michałowa-Reginowa k. Warszawy wzbogaciła swój park sprzętowy w innowacyjny ploter Agfa Anapurna H2050i LED. Jest ono pierwszym w historii firmy urządzeniem bazującym na technice inkjet UV, wyposażonym w energooszczędne promienniki UV LED. Nowy nabytek znacząco rozszerzył możliwości przedsiębiorstwa w zakresie zadrukowywania różnorodnych mediów, zwłaszcza sztywnych. Dzięki temu część prac zlecanych dotychczas przedsiębiorstwom zewnętrznym, tudzież odrzucanych z uwagi na uwarunkowania technologiczne, jest tu obecnie z powodzeniem realizowana.

Od lewej: Paweł Binder (AdRepublic), Adrian Życki (Agfa Graphics) i Norbert Wałęga (AdRepublic) przy ploterze Anapurna H2050i LED

Firma AdRepublic istnieje od 2009 roku. Jej właścicielami są: Norbert Wałęga i Paweł Binder. Obaj wcześniej związani byli z innymi branżami, choć – jak przyznają – kontakt ze światem szeroko rozumianej reklamy mieli już wówczas dość częsty.

- „Przyglądając się, jak on funkcjonuje, doszliśmy do wniosku, że łącząc siły możemy stworzyć firmę, która będzie w stanie skutecznie zaistnieć na rynku komunikacji ATL i BTL oraz aranżacji i wyposażaniu powierzchni komercyjnych – mówi Paweł Binder. – Zaczęliśmy od części produkcyjnej, ale szybko okazało się, że bez kreacji nasza oferta będzie w znaczący sposób zubożona. Krok po kroku rozbudowywaliśmy struktury osobowe, zatrudniając m.in. dyrektora kreatywnego, który jest z nami do dzisiaj. Jednocześnie zaś wyposażaliśmy nasz park sprzętowy w kolejne urządzenia, pozwalające na realizację kompleksowych kampanii reklamowych”.

W ciągu ostatnich ośmiu lat firma przeszła bardzo dużą metamorfozę. Z niewielkiego kilkuosobowego przedsiębiorstwa, AdRepublic rozrosła się do firmy, która zatrudnia ponad 80 osób, z rozbudowanym i wykwalifikowanym działem kreacji, funkcjonującej na powierzchni produkcyjnej przekraczającej 5,7 tys. m2 i dysponującej własną flotą samochodową.

- „Wśród naszych stałych klientów są znane marki światowe takie jak Garmin, Philips, Panasonic czy Samsung, ale też rodzimi producenci, np. Barlinek – dodaje Norbert Wałęga. – Z myślą o nich prowadzimy niezwykle szeroki zakres działań, obejmujący pełną obsługę z zakresu reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, jak też internetowej, prasowej, radiowej czy telewizyjnej. Jednym słowem, mając do dyspozycji budżet klienta przeznaczony na promocję danego produktu, staramy się zagospodarować go od A do Z”.

Kompleksowa oferta AdRepublic uwzględnia w tym przypadku organizację i zarządzanie całym procesem produkcji: od etapu kreacji, poprzez przygotowanie ofert kosztorysowych i realizacyjnych, postprodukcję, animację, wykup licencji, konsultacje, aż po organizację sesji zdjęciowych i przygotowanie materiałów emisyjnych. Równie kompleksowo wygląda obsługa w zakresie POS oraz wyposażenia powierzchni komercyjnych – te ostatnie stanowią większą część wykonywanych przez AdRepublic zleceń. Poza produkcją, firma oferuje cały pakiet usług: doradztwo, projektowanie (również w 3D), montaż, transport i serwis. W fazie produkcyjnej duże znaczenie ma własne zaplecze technologiczne, obejmujące różne procesy wytwórcze: obróbkę tworzyw sztucznych oraz drewna (m.in. na urządzeniach wieloosiowych), frezowanie CNC, ręczne wykańczanie, lakierowanie, termoformowanie, czy wykonywanie rysunków CAD. Od początku istnienia firmy część tych procesów stanowi również drukowanie. Przez wiele lat AdRepublic bazowała na technikach solwentowej oraz lateksowej, jednak od pewnego czasu zauważalne stały się zapytania klientów o nadruk bezpośredni, realizowany w ploterach inkjetowych.

- „Uważnie wsłuchujemy się w głosy naszych klientów – mówi Paweł Binder – więc nad sensem inwestycji we własny ploter UV LED, który stanowiłby uzupełnienie naszego parku sprzętowego, nie zastanawialiśmy się zbyt długo. Natomiast nieco więcej czasu zajął nam proces decyzyjny odnośnie dostawcy i finalnego rozwiązania. Po przeanalizowaniu dostępnych ofert rynkowych, przeprowadzeniu testów maszyn i negocjacjach cenowych uznaliśmy, że optymalnym dla nas rozwiązaniem będzie propozycja Agfa Graphics”.

Ploter Anapurna H2050i LED można było zobaczyć na stoisku Agfa Graphics podczas tegorocznych targów RemaDays Warsaw 2017. Wkrótce potem maszyna trafiła do podwarszawskiej firmy, w której od pierwszych dni marca jest wykorzystywana do realizowania bieżących zleceń. Anapurna H2050i LED to jedno z urządzeń nowej generacji belgijskiego producenta, bazujących na energooszczędnej technologii UV LED. Jest to rozwiązanie „hybrydowe”, umożliwiające zadrukowywanie mediów sztywnych (m.in. pleksi, plastiku, materiałów dibond, szkła czy drewna) o maksymalnej szerokości 2,05 m i długości 3,2 m; w przypadku mediów giętkich ograniczeniem jest szerokość zwoju (2,05 m), zaś długość zależy od masy i średnicy roli z podłożem drukowym. Ploter Anapurna H2050i LED drukuje w sześciu kolorach z opcjonalną bielą, zaś o wysoką jakość i precyzję aplikowanego atramentu dbają innowacyjne głowice Konica Minolta, nanoszące krople o wielkości 12 pikolitrów (30 pl w przypadku bieli).

Decydując się na zakup plotera Anapurna H2050i LED, właściciele AdRepublic zwrócili uwagę na wysoką jakość i wydajność urządzenia, jak również na jego uniwersalność.

- „Zakup ten został zrealizowany nie tylko z myślą o wprowadzeniu do naszej oferty zadruku mediów sztywnych, ale też przeniesienia części zleceń uwzględniających drukowanie z roli z wysłużonych ploterów solwentowych do maszyny Agfa Graphics. Pierwsze tygodnie jego użytkowania pokazują, że ta wszechstronność urządzenia Anapurna H2050i LED u nas się sprawdza” – mówi Norbert Wałęga.

- „Kontrakt zrealizowany z firmą AdRepublic to efekt dokładnego rozpoznania potrzeb klienta, dzięki czemu udało się dobrać urządzenie uniwersalne, drukujące zarówno na mediach sztywnych jak i giętkich – dodaje Adrian Życki, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics, odpowiedzialny za wdrożenie w podwarszawskiej firmie. – Anapurna H2050i LED to jeden z najnowszych ploterów naszej firmy, bazujących na energooszczędnych promiennikach UV LED. Technologia ta zapewnia redukcję ilości zużywanej energii, umożliwia zastosowanie podłoży wrażliwych na wysokie temperatury i wpływa na proekologiczność całego rozwiązania. Warto również wspomnieć o znajdujących tu zastosowanie nowej generacji atramentach LED charakteryzujących się bardzo wysoką przyczepnością do podłoży typu pleksi, dibond czy PET, dobrymi właściwościami w kontekście obróbki po druku oraz wysoką odpornością na niesprzyjające warunki zewnętrzne. Tym bardziej cieszymy się, że to właśnie model Anapurna H2050i LED znalazł uznanie w oczach właścicieli AdRepublic”.

Poza walorami technologicznymi, o finalnym wyborze Agfa Graphics zdecydował poziom obsługi przed- i posprzedażowej oraz sposób prowadzenia negocjacji przez przedstawiciela firmy – Adriana Życkiego.

- „Pracując z uznanymi markami światowymi musimy mieć u siebie rozwiązania najwyższej klasy, ale równie ważna jest profesjonalna opieka dostawcy. Biorąc pod uwagę wszystkie uwarunkowania, Agfa Graphics jako jedyna spełniła nasze oczekiwania w 100%. Początek naszej współpracy jest bardzo obiecujący i mamy nadzieję, że tak będzie również w przyszłości” – podsumowuje Paweł Binder.

Adrian Życki dodaje:

- „Postaramy się nie zawieść pokładanych w nas nadziei i zaufania, jakim nas obdarzono. Cieszymy się, że już po kilku pierwszych tygodniach pracy maszyna jest w dużym stopniu obłożona produkcją. Wkrótce sterujący nią system workflow Asanti zostanie tu zaktualizowany do najnowszej wersji, która w jeszcze większym stopniu zwiększy możliwości tego rozwiązania, m.in. o funkcję dzielenia brytów na mniejsze części. Klienci firmy AdRepublic są bardzo wymagający, a zarazem świadomi potencjału oferowanego przez technikę inkjet UV. Jesteśmy przekonani, że zarówno od strony technologicznej, jak i funkcjonalnej będą oni usatysfakcjonowani poziomem wydruków uzyskiwanych w ploterze Anapurna H2050i LED. Mamy nadzieję, że będzie on jednym z czynników dalszego, dynamicznego rozwoju AdRepublic, którego przejawem są chociażby rychłe przenosiny do nowej, przestronnej hali produkcyjnej, gdzie swoje miejsce znajdzie także nasze rozwiązanie”.

Źródło: Agfa Graphics





Aktualności

2017-06-05 13:09:00 | Komentarze: 0

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Podczas zakończonych niedawno targów Fespa stowarzyszenie European Digital Press Association, zrzeszające europejskie magazyny dedykowane technologiom cyfrowym, wręczyło nagrody EDP Awards za rok 2017. Wśród wyróżnionych rozwiązań znalazły się m.in. zaawansowane atramenty UV LED firmy Agfa Graphics, stosowane w jej ploterach z serii Anapurna i Jeti, bazujących na energooszczędnej technologii UV LED. Kilka z tych urządzeń, m.in. debiutujący na targach Fespa 2017 model Jeti Tauro H2500 LED, można było obejrzeć podczas prezentacji odbywających się na stoisku belgijskiego producenta. Zasilające je atramenty UV LED uzyskały nagrodę EDP Award 2017 za „wyjątkową jakość i innowacyjność”.

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations

„Innowacyjne opakowania” – 10 bezpłatnych zaproszeń VIP

Grafpol na targach w Cosmopack we Bolonii

RemaDays Warsaw zakończone

Nowy Rok, Nowe Produkty, Nowe oferty, NOWI WYSTAWCY...

Targi Packaging Innovations – co czeka na gości podczas VII edycji?

Drukarnia etykiet GRAFPOL na targach RemaDays w Warszawie!