Handel Mobilny w Praktyce 2014 - raport

2014-11-04

Wartość rynku handlu mobilnego w Polsce, tylko w tym roku, wzrośnie o 113 proc. i osiągnie poziom jednego miliarda złotych, a w 2015 roku aż 2, 5 miliarda. Już 11 milionów Polaków w zeszłym miesiącu korzystało z internetu za pośrednictwem smartfonu lub tabletu, a blisko 5 milinów kupiło produkt, usługę lub aplikację za ich pomocą. Jak w praktyce wygląda rynek handlu mobilnego w Polsce, UE i USA?

Na przestrzeni ostatnich miesięcy widać, że rodzime e-sklepy powoli, ale konsekwentnie wdrażają rozwiązania mobilne. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy do tej pory z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem mówi Dariusz Grabowski z Ceneo.pl. Bardzo dobre perspektywy ma przed sobą również branża turystyczna, oferująca swoje usługi w internecie. Od 5 lat obserwujemy systematyczny wzrost, zarówno liczby odwiedzin, jak i zamówień składanych za pomocą smartfonów i tabletów. W 2010 klienci mobilni generowali zaledwie 0, 3 proc. zamówień. Za przełomowy można uznać rok 2013, gdy łączna liczba zamówień składanych w naszym serwisie za pośrednictwem smartfonów i tabletów wyniosła 5, 7 proc. W tym roku już prawie co 10 klient dokonywał rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl. Sytuacja nie wygląda jednak tak dobrze w przypadku polskich firm (nie koncentrujących się na e-handlu), które zdają się nie dostrzegać potencjału tkwiącego w rozwiązaniach mobilnych. Największe zmiany dotyczą jednak samych użytkowników. Już 50 proc. Polaków posiada smartfon, a jedna trzecia tablet. Ta, ciągle rosnąca, grupa użytkowników aktywnie korzysta internetu i aplikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Coraz częściej robi też w ten sposób zakupy. Już dziś stosowne ułatwienia (aplikacje lub strony mobilne) dla takich właśnie osób wdrożyło 31, 49 proc. polskich e-sklepów. W ciągu ostatniego roku liczba ta wzrosła o 7 proc. Rok 2014 w handlu mobilnym ma należeć do Polski. To właśnie nasz kraj ma rozwijać się najszybciej w Europie, osiągając wzrost na poziomie 113 proc., dzięki czemu rynek m-commerce w Polsce osiągnie wartość miliarda złotych mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie www.mGenerator.pl

Źródło: praktyk





Aktualności

2021-03-22 11:46:13 | Komentarze: 0

Spojrzenie na produkcję inkjetową okiem operatora maszyny – webinaria firmy Mark Andy

Kolejne webinaria, jakie zorganizowała firma Mark Andy poświęcone były rozwiązaniom hybrydowym, bazującym na technice inkjetowej – ich możliwościom i korzyściom. Tym razem organizatorzy przedstawili aspekty tego rodzaju produkcji z jednej strony z punktu widzenia samej inwestycji w technologię cyfrową, ale także z perspektywy operatorów, którzy zajmują się lub mieliby zajmować się tego rodzajem maszyn. Odbyły się one 17 marca br. w dwóch sesjach: pierwsza w języku polskim, druga w angielskim. Gościem specjalnym wydarzenia (w obu odsłonach) był Marek Dziewanowski, współwłaściciel i prezes zarządu jednego z polskich użytkowników maszyny Digital Series HD – drukarni Orion Znakowanie Towarów. Tym wszystkim, którym nie udało się wziąć udziału w webinarium firma Mark Andy udostępni jego nagranie. Zainteresowani proszeni są o przesłanie informacji na adres: Lena.Chmielewska@markandy.com.

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska