HP niekwestionowanym liderem na rynku urządzeń drukujących

2012-05-14

W 2011 r. pod względem wartości HP sprzedało w Polsce dwukrotnie więcej drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych niż kolejne firmy w zestawieniu

Firma HP poinformowała dzisiaj, że jest na polskim rynku drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych niekwestionowanym liderem. W 2011 r. HP zdobyło w ujęciu ilościowym 41 proc. udziałów w rynku, a w ujęciu wartościowym – 27 proc. (1) W jednym, jak i w drugim zestawieniu, to więcej niż łączne wyniki uzyskane przez kolejne trzy firmy w rankingu. – Co równie ważne, rozwijaliśmy się szybciej niż cały rynek – powiedział Paweł Polok, Dyrektor Generalny Działu Druku i Przetwarzania Obrazu (IPG) w HP Polska.

W porównaniu do 2010 r. np. dynamika popytu na laserowe urządzenia wielofunkcyjne HP w 2011 r. w ujęciu ilościowym i wartościowym wzrosła odpowiednio o 50 proc. i 20 proc. Tymczasem cały rynek rozwijał się w Polsce nieporównywalnie wolniej - w tempie 40 proc. i 12 proc.
- Tak mocna pozycja, którą utrzymujemy już od wielu lat, wynika nie tylko ze zróżnicowanej oferty, skierowanej do mniejszych i większych firm oraz do klientów indywidualnych, ale też z ciągłego dostosowywania naszych produktów do zmian, jakie zachodzą w modelach biznesowych i związanych z nimi oczekiwań końcowych uzytkowników – dodał Paweł Polok.

Potwierdzeniem strategii HP jest ostatni raport Gartnera „Magic Quadrant” (2) . Jego autorzy podkreślają, że o ile do niedawna głównym kryterium determinującym zakup wybranego urządzenia były jakość i wydajność wydruków, o tyle dzisiaj uwaga użytkowników ogniskuje się nie tylko na kosztach eksploatacji i niezawodności, ale także na „zdolności urządzeń do wdrażania i integrowania aplikacji, które łączą je z systemami wspomagającymi zarządzanie obiegiem dokumentów”. „Funkcje zdalnego zarządzania, diagnostyka, zabezpieczenia, druk chmurowy i inne czynniki stają się najważniejszymi wyróżnikami”.

We wspomnianym raporcie Gartnera HP zostało uznane za lidera nowych trendów. Odzwierciedleniem są najnowsze produkty HP, które drukują szybko i wydajnie oraz istotnie podnoszą mobilność pracowników. - Firma HP jako pierwsza poszła kolejny krok naprzód i wyposażyła swoje urządzenia drukujące w rewolucyjną technologię mobilnego drukowania HP ePrint, dzięki której możemy drukować dowolne dokumenty z dowolnego urządzenia mobilnego z dostępem do poczty email. W tym celu wystarczy załączyć i wysłać tekst, grafikę, raport lub zdjęcie z dowolnego urządzenia mobilnego, np. smartphona, podając adres email przyporządkowany do drukarki HP – wyjaśnił Witold Tomczak, Dyrektor Marketingu i Kategorii Produktowych w Dziale Druku i Przetwarzania Obrazu.

Taką możliwość daje w tej chwili większość urządzeń drukujących z serii HP Photosmart, HP Officejet, HP Designjet oraz HP LaserJet. Przykładem są najnowsze urządzenia wielofunkcyjne HP LaserJet Pro 400 color M451dw oraz HP LaserJet Pro 300/400 color MFP). Podłączone do internetu, urządzenia te, oprócz HP ePrint, obsługują szereg dodatkowych rozwiązań druku mobilnego (HP Wireless Direct, Apple AirPrint, HP ePrint & Share), dzięki czemu praca staje się prostsza i wydajniejsza.

Druk mobilny nie jest jednak jedynym atutem urządzeń drukujących HP. Dedykowane do mniejszych firm atramentowe urządzenia wielofunkcyjne (np. HP Officejet Pro 8600 i HP Officejet Pro 8100) w połączeniu z oryginalnymi tuszami HP XL umożliwiają generowanie kolorowych wydruków profesjonalnej jakości nawet o 50 proc. taniej niż urządzenia laserowe.

- Jako pierwsi stworzyliśmy także biurkowe urządzenie laserowe HP TopShot LaserJet, które, oprócz funkcji druku kolorowego, ma wbudowane ramię z aparatem fotograficznym. Z jego pomocą małe firmy mogą robić zdjęcia obiektów 3D i bezpośrednio zamieszczać je na swoich stronach www czy sklepach internetowych – dodał Witold Tomaszek.

Z kolei większe urządzenia laserowe, np. urządzenia HP LaserJet Pro 400 color MFP M475, oprócz wysokiej jakości i wydajności, oferują druk dwustronny oraz możliwość aktywnego zarządzania drukiem biurowym za pomocą oprogramowania HP Web Jetadmin, które m.in. obniża koszty poprzez wskazanie mało wydajnych urządzeń w firmie, ogranicza zużycie papieru poprzez skonfigurowanie na poziomie sieci funkcji druku dwustronnego jako wartości domyślnej, ponadto redukuje zużycie energii elektrycznej dzięki optymalizacji czasu przechodzenia w tryb uśpienia i uruchamiania.

- W obecnym otoczeniu biznesowym tak duże wsparcie ze strony bogato wyposażonych urządzeń HP powinno mieć pozytywny wpływ na wyniki finansowe firm. Niezależnie od koniunktury firmy chcą się rozwijać. Sztuką jest tylko dobranie bezpiecznego i ekonomicznego narzędzia pracy, które pozwoli efektywnie optymalizować procesy biznesowe. Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż oraz przyznanie ostatnio urządzeniom drukującym HP tytułu Dobry Produkt 2011(3) podpowiada, że nasze produkty są właśnie takim narzędziem - powiedział Paweł Polok.

(1) Dane orientacyjne IDC
(2) Gartner, Inc., „Magic Quadrant for MFPs and Printers, Worldwide”, Federico De Silva, Sharon McNee, 24 października 2011 r.
(3) Wyróżnienie „Dobry Produkt 2011” zostało przyznane w oparciu o wyniki Ogólnopolskich Badań Postaw i Preferencji Konsumentów, które przeprowadzono na próbie 1000 osób, wspomaganych dodatkowo techniką wywiadu telefonicznego (CATI). Opiekę merytoryczną nad badaniem zapewnił Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. W badaniach respondenci musieli odpowiedzieć na pytanie, które marki produktów uważają za jakościowo dobre i godne zaufania. W kategorii drukarki i urządzenia wielofunkcyjne firma HP otrzymała największą liczbę głosów, zdobywając tym samym tytuł „Dobry Produkt 2011”.

HP — informacje
HP tworzy nowe rozwiązania technologiczne, które mają znaczący wpływ na życie ludzi, biznes, rządy i społeczeństwo. Jako największe na świecie przedsiębiorstwo z branży zaawansowanych technologii, HP dostarcza szeroką gamę produktów, w tym drukarki, komputery osobiste, oprogramowanie, usługi i infrastrukturę informatyczną, które rozwiązują problemy klientów. Więcej informacji na temat HP (NYSE: HPQ) można znaleźć pod adresem http://www8.hp.com/uk/en/home.html


Niniejszy komunikat prasowy zawiera stwierdzenia wybiegające w przyszłość, które wiążą się z zagrożeniami, niewiadomymi oraz założeniami. Jeśli wystąpią takie zagrożenia lub niewiadome albo założenia okażą się nieprawidłowe, wyniki finansowe firmy HP lub jej spółek zależnych mogą istotnie różnić się od wyników, które zostały w sposób jawny lub domniemany wyrażone w stwierdzeniach wybiegających w przyszłość. Wszystkie stwierdzenia inne niż te dotyczące faktów historycznych można uznać za stwierdzenia wybiegające w przyszłość, w tym (choć nie tylko): plany, strategie i cele kierownictwa związane z przyszłą działalnością, m.in. realizacją programów redukcji kosztów, planów restrukturyzacji i integracji; wszelkie stwierdzenia dotyczące oczekiwanego rozwoju, wyników lub udziału rynkowego produktów lub usług; wszelkie stwierdzenia dotyczące przewidywanych wyników operacyjnych i finansowych; stwierdzenia dotyczące oczekiwań lub przekonań; wszelkie stwierdzenia dotyczące założeń związanych z kwestiami poruszonymi powyżej. Założenia oraz czynniki ryzyka i niepewności obejmują: trendy i wydarzenia makroekonomiczne oraz geopolityczne; presję konkurencyjną wywieraną na spółki HP; opracowywanie i przechodzenie na nowe produkty i usługi (oraz ulepszanie istniejących produktów i usług) w celu spełnienia potrzeb klientów i uwzględnienia wyłaniających się trendów technologicznych; realizację i wyniki umów pomiędzy firmą HP i jej klientami, dostawcami oraz partnerami; ochronę własności intelektualnej HP, w tym własności intelektualnej licencjonowanej od firm trzecich; integrację i inne zagrożenia związane z łączeniem firm i transakcjami inwestycyjnymi; zatrudnienie i zatrzymanie kluczowych pracowników; oczekiwania i założenia związane z realizacją programów redukcji kosztów, planów restrukturyzacji i integracji; wyniki bieżących postępowań sądowych, roszczeń i sporów; wreszcie inne czynniki ryzyka opisane w sprawozdaniu kwartalnym firmy HP na formularzu 10-Q za kwartał obrachunkowy zakończony 31 stycznia 2012 r. oraz w innych sprawozdaniach składanych w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), m.in. w sprawozdaniu rocznym firmy HP na formularzu 10-K za rok obrachunkowy zakończony 31 października 2011 r. Firma HP nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za te stwierdzenia i nie zamierza ich aktualizować.




Aktualności

2019-10-15 11:38:18 | Komentarze: 0

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Podczas tegorocznych targów Labelexpo Europe 2019 firma Nilpeter skoncentrowała się na prezentacjach dwóch wysokowydajnych maszyn wąskowstęgowych: pokazywanej po raz pierwszy FA-22, dedykowanej zadrukowywaniu i uszlachetnianiu różnorodnych podłoży, oraz znanego już z rynku modelu FA-17, wzbogaconego o szereg opcji wykańczających i uszlachetniających m.in. w technice inkjetowej. Firma zaanonsowała też inną światową premierę w swojej ofercie: maszynę FA-26, przeznaczoną do realizacji niskonakładowych etykiet i opakowań giętkich na wstędze o szerokości 660 mm. Z myślą o zwiedzających z Polski, na stoisku obecni byli przedstawiciele Koenig & Bauer (CEE) - wyłącznego dystrybutora marki Nilpeter w naszym kraju.

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations

„Innowacyjne opakowania” – 10 bezpłatnych zaproszeń VIP

Grafpol na targach w Cosmopack we Bolonii

RemaDays Warsaw zakończone