Firmy outdoorowe przeznaczą ponad 6.000 m2 powierzchni reklamowej na promocję I Międzynarodowych Targów OUTDOOR&MEDIA EXPO

2007-12-12

Od początku stycznia w Warszawie oraz w wybranych głównych miastach Polski pojawią się billboardy promujące wydarzenie targowe branży out-of-home i poligrafii reklamowej – I Międzynarodowe Targi OUTDOOR&MEDIA EXPO.

Uzupełnieniem kampanii będzie wykorzystanie środków komunikacji miejskiej w Warszawie. W kampanię zaangażowały się firmy stowarzyszone w Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej: AMS, Business Consulting, Cityboard Media, Clear Channel Poland, News Outdoor Poland oraz Ströer.

Kampania reklamowa będzie realizowana na 300 nośnikach o formacie 5,04 x 2,38m oraz 150 powierzchniach 6 x 3m. W sumie firmy outdoorowe przeznaczą na ten cel 6.300 m2 powierzchni reklamowej. Najsilniejszą ekspozycję zaplanowano w Warszawie, poza tym plakaty pojawią się na terenie Poznania, Krakowa, Wrocławia, Katowic i Trójmiasta. Kampania potrwa przez cały miesiąc, bowiem Targi odbywają się w ostatnim tygodniu stycznia. Wartość kampanii to prawie 600 tys. złotych – nie wliczając druku i kosztów jej obsługi.

Kampania outdoorowa to nie jedyne działanie promujące Targi OUTDOOR&MEDIA EXPO. Intensywna reklama prowadzona jest także w mediach internetowych i drukowanych, zarówno patronackich jaki i współpracujących z organizatorem Targów. Reklamy prasowe dotyczące wydarzenia targowego oraz towarzyszącej targom konferencji FUTURE pojawiają się w tygodniku Media&Marketing Polska, miesięcznikach Outdoor Media, Business Media, Poligrafika, Vidart i Pro-Kreacja. Ponadto w grudniowym wydaniu magazynu Marketing&More umieszczono insert zawierający informacje na temat konferencji FUTURE. W styczniu planowana jest także reklama tego wydarzenia w magazynie Forbes, który jest patronem Konferencji. Promocja całej imprezy targowej realizowana jest również w internecie na stronach portali branżowych: mediarun.pl, gadzety.biz, stoisko.pl, drukarnie.com.pl, outdoor-media.pl, vidart.com.pl i pro-kreacja.com oraz w newsletterach emitowanych przez portal mediarun.pl, Press, Outdoor Media i tygodnik Media Marketing Polska (zaproszenia w dziennym serwisie są publikowane już od miesiąca). Ponadto w styczniu na antenie Radia PIN zostaną wyemitowane 20 sekundowe spoty oraz przeprowadzony będzie konkurs, w którym nagrodami są akredytacje na Konferencję FUTURE.

W końcowym etapie kampanii organizator OUTDOOR&MEDIA EXPO wykorzysta zupełnie nowy kanał komunikacji jakim jest Elewizja – monitory LCD zamontowane w warszawskich taksówkach ELE TAXI i emitujące informacje oraz reklamy. W grudniu i styczniu pojawią się tam reklamy Targów oraz Konferencji FUTURE.

- To pierwsza edycja Targów OUTDOOR&MEDIA EXPO dlatego wymaga bardzo mocnych działań reklamowych, które wspieramy direct marketingiem i aktywnością PR. W samym tylko listopadzie wygenerowaliśmy blisko 40 informacji w mediach branżowych na temat naszego wydarzenia. Całość kampanii reklamowej, która rozpoczęła się na dobre w październiku i potrwa do końca stycznia szacujemy na blisko 1,2 mln złotych. – wyjaśnia Agnieszka Czekaj, Marketing Manager BEST MEDIA, organizatora Targów OME. Za działania promocyjne i PR oraz współpracę z mediami patronackimi odpowiada firma Novo Marketing House. Kreacja reklam i spotów przygotowywana jest przez zespół BEST MEDIA.

Informacje o I Międzynarodowych Targach branży out-of-home i poligrafii reklamowej OUTDOOR&MEDIA EXPO

I Międzynarodowe Targi OUTDOOR&MEDIA EXPO (OME) odbędą się w dniach 23 – 26 stycznia 2008r. na terenie kompleksu wystawienniczego EXPO XXI w Warszawie. Targom towarzyszyć będzie szereg niezwykle interesujących wydarzeń, min. konferencja FUTURE, ekspozycja FUTURE CITY oraz specjalna wystawa ACT Responsible organizowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA). Organizatorem Targów jest firma Best Media, a patronuje im Polska Izba Druku, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA i Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ). Szczegółowy zakres tematyczny Targów obejmuje min.: outdoor & indoor , reklama tranzytowa, ambient media & guerliia marketing, reklama wielkoformatowa konstrukcje reklamowe, druk wielkoformatowy, materiały i maszyny do produkcji reklam, reklamę w miejscu sprzedaży.

Organizatorzy przewidują, że na 10 000 m2 powierzchni wystawienniczej zaprezentuje się ponad 250 firm z Polski i Europy. Spodziewanych jest ponad 5000 gości z kraju i zagranicy. W ramach Targów OME odbędzie się Konferencja FUTURE poświęcona przyszłości komunikacji marketingowej i reklamy zewnętrznej oraz wystawa organizowana przez Międzynrodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA „ACT Responsible – Advertising Community Together”.

Część dochodu ze sprzedaży wejściówek na Targi oraz akredytacji na Konferencję FUTURE zostanie przekazany na rzecz Fundacji TVN. „Nie jesteś sam”. Więcej informacji na www.ome.com.pl

Informacje o Organizatorze

BEST MEDIA wydawca magazynu OUTDOOR MEDIA, katalogów branżowych oraz organizator OUTDOOR&MEDIA EXPO – I Międzynarodowych Targów Reklamy Out OF Home i Poligrafii Reklamowej. Firma jest członkiem: Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych oraz Stowarzyszenia Małych Agencji Reklamowych.

Informacje o Fundacji TVN

Fundacja TVN powstała dzięki zaangażowaniu dziennikarzy i reporterów telewizyjnych. W wielu programach emitowanych na antenie TVN pokazywane były historie ludzi pokrzywdzonych przez los, którym należało pomóc. Od początku swojej działalności Fundacja TVN wspiera zarówno bohaterów reportaży dziennikarskich, którzy potrzebują pomocy, jak i osoby, które zwracają się do niej z prośbą o pomoc.

Fundacja pomaga ciężko chorym dzieciom, ale nie zapomina o ludziach starszych, biednych i samotnych. Wspiera ludzi niesłyszących, dotkniętych chorobami genetycznymi, pomaga niepełnosprawnym – finansuje turnusy rehabilitacyjne, kupuje wózki inwalidzkie, protezy kończyn. Na pomoc Fundacji TVN mogą liczyć także szpitale i ośrodki pomocy, tj. domy dziecka, ośrodki rehabilitacji. Fundacja TVN kupuje profesjonalny sprzęt medyczny oraz przeprowadza remonty tych placówek.

Fundacja TVN powstała w 2001 roku, jej założycielem i fundatorem jest TVN S.A. Fundacja TVN jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Fundacji, Stowarzyszeń i innych Organizacji Społecznych lub zawodowych jako organizacja pożytku publicznego. Fundacja TVN działa na podstawie Statutu i podlega kontroli Ministra Zdrowia.

Organem nadzorczym Fundacji jest Rada Fundacji. W Radzie Fundacji TVN zasiadają wybitne osobowości ze świata medycyny i biznesu. Organem wykonawczym jest Zarząd Fundacji. W Zarządzie Fundacji TVN zasiadają osoby pracujące od lat w telewizji TVN.

Informacje o Polskiej Izbie Druku

Istniejąca od 1992 roku Polska Izba Druku jest organizacją samorządu gospodarczego, reprezentującą interesy gospodarcze podmiotów działających w sferze przemysłu poligraficznego na terenie całego kraju.

Polska Izba Druku jest jedyną ogólnopolską organizacją samorządową drukarzy i członkiem Krajowej Izby Gospodarczej. Izba zrzesza na zasadzie dobrowolności podmioty gospodarcze zajmujące się usługami i produkcją poligraficzną, handlem wyrobami i środkami do produkcji poligraficznej oraz produkcją i obsługą serwisową maszyn i urządzeń poligraficznych. Członkami Izby są przedsiębiorstwa sektora państwowego, prywatnego i spółdzielczego, a wachlarz oferowanych przez nie usług obejmuje wszystkie rodzaje druku i szeroki asortyment produkcji.

Podstawowym celem działalności Izby Druku jest ochrona interesów polskich drukarzy, w szerokim pojęciu tego słowa, stworzenie ogniwa pomiędzy organami władzy państwowej i przedsiębiorstwami poligraficznymi, a także scalenie środowiska poligraficznego w kraju.

Informacje o Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej jest organizacją branżową, założoną w 1998 roku przez ponad 100 firm prowadzących działalność w branży reklamy zewnętrznej. Wśród członków-założycieli IGRZ znalazły się firmy, będące właścicielami nośników reklamy zewnętrznej, jak i firmy brokerskie oraz firmy podwykonawcze, świadczące różnego rodzaju usługi dla właścicieli nośników. W 2001 roku Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej została wpisana do rejestru izb gospodarczych w Sądzie Rejonowym w Poznaniu, XIV Wydział Gospodarczo-Rejestrowy. Celem działalności IGRZ jest ochrona interesów branży min poprzez dążenie do zmiany niekorzystnych przepisów prawnych oraz dbałość o wizerunek i promocja reklamy zewnętrznej, a także publikowanie cyklicznych raportów o rynku out-of-home.

Informacje o Międzynarodowym Stowarzyszeniu Reklamy

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) zostało założone w 1938 r. w Nowym Jorku. Obecnie ma niemal sto oddziałów na całym świecie. Oddziały IAA w poszczególnych państwach tworzą własne programy, promując odpowiedzialność reklamy i broniąc swobody komunikacji marketingowej. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce powstało w 1993 roku.

Informacje o Novo Marketing House

Novo Marketing House jest firma doradztwa marketingowego, założoną przez Annę Nowakowską, działającą w branży reklamowej i mediowej od 15 lat, w ostatnim okresie jako dyrektor marketingu Clear Channel Poland. Novo Marketing House specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii komunikacji marketingowej dla firm i produktów oraz przygotowywaniem i obsługą projektów Public Relations.