Drugi dzień targów POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA

2013-05-23

Edukacja i intensywne rozmowy biznesowe - tak w skrócie upłynął drugi dzień najważniejszych w Polsce targów branży poligraficznej. W tym dniu w Poznaniu odbył się szereg interesujących wydarzeń szkoleniowo-edukacyjnych.

Jednym z nich była III Konferencja Edukacyjna pt. „Technologie Cyfrowe w procesach poligraficznych”, prowadzona przez Jacka Hamerlińskiego, uznanego doradcę poligraficznego. Omawiane tam tematy dotyczyły spraw technicznych, takich jak m.in. postaci danych graficznych stosowanych w poligrafii, trendów w nowoczesnej przygotowalni fleksograficznej. Przyszłość druku cyfrowego oraz perspektywy dla szkolnictwa poligraficznego również znalazły swój wydźwięk na wspomnianym forum. W konferencji organizowanej przez Centralny Ośrodek Badawczo – Rozwojowy udział wzięło niemal 100 osób wśród których znaleźli się profesjonaliści z branży oraz uczniowie. Ci również mieli okazję uczestniczyć w Akademii Poligraficznej, skierowanej do uczniów szkół średnich i wyższych. Podczas Akademii pojawiły się takie ciekawe tematy, jak relacja między książką drukowaną i elektroniczną, projektowanie, narzędzia tnące, systemy klejenia, urządzenia pomiarowe oraz wątek związany z edukacją w Szczecinie. W ramach seminarium organizowanym z kolei przez Polską Izbę Druku poruszono ważną kwestię dotacji unijnych na inwestycje w innowacje.

W drugim dniu targów minął kolejny etap Mistrzostw Polski w Aplikacjach Samochodowych – Polish Car&Wrap Championship. Jury zna już zwycięzców kategorii związanej z aplikacją folii dostarczonej przez ORACAL, a także w kategorii Freestyle.

Niestety, mimo szczerych chęci – nie udzielono nami informacji na ten temat, bowiem wyniki zostaną ujawnione dopiero ostatniego dnia targów. Stąd emocje są spore – zarówno wśród rywalizujących ze sobą drużyn, jak i publiczności. W piątek dowiemy się również jaki jest rekord Świata w Aplikacjach Samochodowych. Oprócz oklejania samochodów, na przestrzeni specjalnej, można przyjrzeć się pracom aplikatorów, którzy wykonują wyklejenia na przedmiotach codziennego użytku: armaturze łazienkowej, meblach i elementach wyposażenia wnętrz. Wiele dzieje się również w strefie DIGITAL PRINTING, zgrabnie łączącej ekspozycję targów Poligrafia i Euro – Reklama. Swoje rozwiązania prezentują tam firmy zajmujące się produkcją reklam wielko- i małoformatowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii cyfrowych, urządzeń do uszlachetniania druku oraz materiałów i akcesoriów eksploatacyjnych: Cewe Color, Color Graf, Follak, Drukomat, KURTIAK I LEY Urszula Kurtiak oraz PWPW, Częstochowskie Zakłady Graficzne i Viperprint.

Targi Poligrafia i Euro – Reklama 2013 w Poznaniu, w drugim dniu ich trwania, odwiedził tłum zwiedzających, którzy aktywnie poszukują najnowocześniejszych rozwiązań dla swoich firm. A jest z czego wybierać i z kim rozmawiać, ale o tym – już w jutrzejszym sprawozdaniu.


POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA
fot. MTP
POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA 2013
fot. MTP
POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA 2013
fot. MTP
POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA 2013
fot. MTP
POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA 2013
fot. MTP
POLIGRAFIA i EURO-REKLAMA 2013
fot. MTP

Źródło: www.mtp.pl





Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Ekstrakcja pyłu w drukarniach i introligatorniach

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska