Black Point podsumowuje 2011 rok

2012-05-18

Polski producent materiałów do druku – firma Black Point – bliski realizacji prognoz na 2011 rok. Grupa uzyskała przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto w wysokości blisko 5,2 mln zł. W 2011 roku spółka Black Point odnotowała znaczny wzrost sprzedaży eksportowej, a dynamika sprzedaży Eco Service Sp. z o.o. wyniosła ponad 26% w porównaniu z 2010 rokiem.

W 2011 roku Grupa Black Point osiągnęła przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto na poziomie niespełna 5,2 mln zł. Tym samym zrealizowała prognozę obrotową niemal w 100%, a prognozę wynikową w 98%. - Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, w tym osłabienie koniunktury w branży materiałów eksploatacyjnych, silną presję cenową oraz agresywne działania konkurencji – z jednej strony producentów urządzeń drukujących, z drugiej - dostawców produktów alternatywnych, głównie dystrybutorów – wyniki Grupy Black Point uznajemy za sukces – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.

W omawianym okresie polski producent materiałów do druku odnotował spore wzrosty sprzedaży eksportowej – w ujęciu wartościowym o 56% i o 74% w ujęciu ilościowym względem 2010 roku. To skutek ekspansji na rynkach zagranicznych, głównie w Czechach i na Węgrzech, gdzie Black Point podpisał w minionym roku istotne umowy o dystrybucji (m.in. z CHS Hungary i Tredl Borgy Cz. A.S.).

W odpowiedzi na trudną sytuację rynkową, a także zmiany technologiczne wprowadzane przez producentów drukarek, Black Point stworzył unikatową technologię wytwarzania swoich produktów. - Opracowaliśmy nową technologię do produkcji kartridży atramentowych, a następnie rozpoczęliśmy prace nad wdrażaniem nowoczesnej, innowacyjnej na skalę światową linii do produkcji atramentów, którą planujemy uruchomić w II połowie 2012 roku. – mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point SA. - Miniony rok był dla Spółki Black Point bardzo bogaty w innowacyjne działania i projekty czego skutkiem było wprowadzenie na rynek wielu unikatowych produktów. Poszerzyliśmy m.in. grupę atramentów o tzw. Multipacki, rozbudowaliśmy o nowe produkty nasze linie wydajnych atramentów XL i tonerów Super Plus. Zdywersyfikowaliśmy też ofertę tonerów, wprowadzając nowe modele tonerów monochromatycznych i kartridże kolorowe - dodaje.

Te działania poskutkowały w 2011 roku znacznymi wzrostami sprzedaży w kluczowych – bo najbardziej zyskownych - grupach produktowych. Wzrost sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych wyniósł niemal 10% więcej niż w roku 2010. Linia Super Plus zanotowała 15% wzrost sprzedaży ilościowej, a o 30% wzrosły obroty ilościowe w grupie tonerów kolorowych. W I połowie 2011 roku udało się producentowi skutecznie zahamować spadki sprzedaży w grupie kartridży atramentowych, co pozwoliło zamknąć rok z wynikiem porównywalnym do 2010 roku.

Znaczny wpływ na realizację prognozy finansowej miały wyniki należącej do Grupy spółki Eco Service, która działa w Europie, Azji i obu Amerykach. Jeden z liderów europejskiego rynku handlu pustymi kartridżami w porównaniu do 2010 roku odnotował wzrost sprzedaży o ponad 26%. – Przewidujemy, że dynamika wzrostu spółki Eco Service i wykorzystanie potencjału rynków światowych mogą w 2012 roku stanowić przynajmniej częściową rekompensatę ewentualnego negatywnego wpływu sytuacji rynkowej na wyniki sprzedaży spółki Black Point – mówi Kamila Yamasaki.
Zarząd zamierza w 2012 roku kontynuować podstawowe kierunki strategii, wykorzystując potencjał, jaki stwarza własna produkcja oraz posiadanie w Grupie spółki Eco Service, jako dostawcy kluczowego surowca produkcyjnego.

Informacje o firmie
Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.
Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.
Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.





Aktualności

2020-09-09 09:31:50 | Komentarze: 0

Drukarnia Mellow z pierwszą na świecie półformatową, hybrydową maszyną Koenig & Bauer Rapida 76 z modułem do cold stampingu

Nowe kierunki produkcji: wysoko uszlachetnione opakowania i niestandardowe wydruki o dużej wartości dodanej „Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.

Drukowanie na materiałach bez ograniczeń - poznaj możliwości cyfrowego druku na tkaninach

Rynkowe nowości firmy Kodak w obszarze druku cyfrowego, rozwiązań CTP i systemów workflow

Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica Minolta

Nilpeter na targach Labelexpo Europe: światowe premiery maszyn FA-26 i FA-22, model FA-17 w nowej konfiguracji

Drukarnia etykietowa Reganta z Łodzi po raz trzeci zainwestowała w maszynę fleksograficzną Mark Andy Performance Series

Maszyna bandująca Strapack - Akebono OB-360 od ScanPack - idealne rozwiązanie do wykorzystania w drukarniach!

Innowacyjne atramenty UV LED firmy Agfa Graphics z prestiżową nagrodą EDP Award 2017

Pierwszy w Polsce bigówko-perforator z falcerką online - Multigraf Touchline z oferty Duplo - w drukarni db PRINT Polska

Wydłużone terminy płatności – jak sobie z nimi radzić?